Atama ve Özlük Şube Müdürlüğü personelince Üniversitemizde görev yapan
akademik, idari, sözleşmeli ve sürekli işçiler ile ilgili olarak yürütülen
işlemler aşağıda sıralanmıştır.
Akademik
Personel Özlük İşleri;
- Öğretim elemanı alım
ilanlarının hazırlanması, yayımlanması ve takibinin yapılması,
- Akademik kadro atama
işlemlerinin (profesör, doçent, doktor öğretim üyesi, öğretim görevlisi,
araştırma görevlisi) yürütülmesi,
- Tıpta ve Diş
Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği kapsamındaki atama işlemlerinin
yürütülmesi,
- Milli Eğitim Bakanlığı
bursu ile 1416 sayılı Kanun uyarınca yapılan atama işlemlerinin
yürütülmesi,
- Öğretim Üyesi
Yetiştirme Programı (ÖYP) ve Öncelikli Alanlar kapsamındaki atama
işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
60/b maddesi uyarınca yapılan atama işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
34'üncü maddesi uyarınca yapılan yabancı uyruklu öğretim elemanı atama
işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
35'inci maddesi uyarınca yapılan atama işlemlerinin yürütülmesi,
- Öğretim elemanlarının
idari görev (dekan, müdür, bölüm başkanı vb.) atama işlemlerinin
yürütülmesi,
- Açıktan ve naklen
atanan öğretim elemanlarının işe başlama işlemleri ile ayrılan öğretim
elemanlarının işten ayrılma işlemlerinin yürütülmesi,
- Fakülte, Yüksekokul ve
Enstitülerde görev yapan öğretim elemanlarının terfi işlemlerinin
yürütülmesi,
- Süreli olarak atanan
öğretim elemanlarının görev süresi uzatma işlemlerinin ve takibinin
yapılması,
- Öğretim elemanlarının
diğer kurumlarda geçen hizmet sürelerinin değerlendirmelerinin yapılması,
- Askerlik görevini
yerine getirmek üzere izinli olan öğretim elemanlarının işlemlerinin
yürütülmesi,
- Öğretim elemanlarının
ücretsiz izin onay işlemlerinin yürütülmesi,
- Öğretim elemanlarının
emeklilik işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
- Üniversite Yönetim
Kurulu'na teklifte bulunulması ve ilgili belgelerin hazırlanması,
- Talepte bulunan
personel için pasaport işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
31'inci, 36’ıncı, 40/a, 40/c ve 40/d maddeleri kapsamında ders
görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
33'üncü maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
37'nci maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
38'inci maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
39'uncu maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
40/b maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
13/b-4 maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- 2547 sayılı Kanun'un
58’inci maddesi uyarınca döner sermaye kapsamındaki görevlendirme
işlemlerinin yürütülmesi,
- TUS Zorunlu Rotasyon
Eğitimi görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
- Personel özlük hakları
kapsamındaki bilgilerin Personel Bilgi Sistemine girilmesi ve takibinin
yapılması,
- Diğer kamu kurum ve
kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları
ile yazışma yapılması.
İdari
Personel Özlük İşleri;
- Personel alım
ilanlarının hazırlanması, yayımlanması ve takibinin yapılması,
- İdari kadro atama
işlemlerinin (KPSS, 2828 sayılı Kanun, 3713 sayılı Kanun vb.) yürütülmesi,
- Görevde yükselme ve
unvan değişikliği sınavlarının yapılması ve kazanan personelin
atamalarının gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
- Naklen atanacak
personelin muvafakat yazışmalarının yürütülmesi,
- 4046 sayılı Kanun'un
22'nci maddesi uyarınca özelleştirilme programına alınan ve özelleştirilen
kurumlardan Üniversitemize naklen atanmak isteyenlerin taleplerinin
değerlendirilmesi,
- 3413 sayılı Kanun
uyarınca Korunmaya Muhtaç Çocukların atamaları ile ilgili işlemlerin
gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
- 3713 sayılı Terörle
Mücadele Kanunu’na göre gelenlerin kadroları ile ilgili işlemlerin
gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
- 657 Sayılı Kanun’un
53’üncü maddesi uyarınca özürlü personel atamaları ile ilgili işlemlerin
gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
- İdari personel terfi
işlemlerinin düzenli olarak yürütülmesi takibinin yapılması,
- Hizmet değerlendirme
ve intibak işlemlerinin yapılması,
- Tahsil durumu
değerlendirme işlemlerinin yapılması,
- İdari personelin
istifa, ücretsiz izin, askerlik hizmetleri ile ilgili onaylarının alınması
ve takibinin yapılması,
- Mazeret izni, yıllık
izin, yurtdışı izni ve hastalık raporları ile ilgili işlemlerin
yürütülmesi, yazışmalarının ve takibinin yapılması,
- Talepte bulunan
personel için pasaport işlemlerinin yürütülmesi,
- İdari personelin
emeklilik işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
- Naklen ayrılan idari
personelin nakil yazışmalarının yürütülmesi,
- İdari personel terfi
cetvellerinin tutulması ve takibinin yapılması,
- Üniversitemiz idari
personeline ait İş Güçlüğü, İş Riski, Temininde Güçlük Zammı ve Mali
Sorumluluk Tazminatı Resmi Gazetede yayınlanan oranlara göre, I-II-III
sayılı cetvellerin düzenlenmesi, onaylanması ve dağıtımının yapılması,
- Başkanlıkça yapılan
tahakkukların Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına iletilmesi,
- 2547 sayılı Kanun’un
13-b/4 maddesi uyarınca yapılan idari personel görevlendirme işlemlerinin
yürütülmesi,
- 657 sayılı Kanunun
89’uncu maddesi uyarınca görevlendirilme işlemlerinin yürütülmesi,
- 657 sayılı Kanunun
86’ncı maddesi uyarınca vekaleten görevlendirilme işlemlerinin
yürütülmesi,
- Personel özlük hakları
kapsamındaki bilgilerin Personel Bilgi Sistemine girilmesi ve takibinin
yapılması,
- Sözleşmeli personelin
yeni mali yıllar için hizmet sözleşmesinin hazırlanması ve imza sürecinin
tamamlanması,
- 7433 sayılı Kanun
kapsamında üç yıllık çalışma süresini tamamlayan sözleşmeli personelin
kadroya geçiş işlemlerinin yapılması,
- Adaylık süresini
dolduran aday memurların asalet tasdik işlemlerinin yapılması,
- Diğer kamu kurum ve
kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlar ve sivil toplum
kuruluşları ile yazışma yapılması.