Atama ve Özlük Şube Müdürlüğü

Atama ve Özlük Şube Müdürlüğü personelince Üniversitemizde görev yapan akademik, idari, sözleşmeli ve sürekli işçiler ile ilgili olarak yürütülen işlemler aşağıda sıralanmıştır.

Akademik Personel Özlük İşleri;

  • Öğretim elemanı alım ilanlarının hazırlanması, yayımlanması ve takibinin yapılması,
  • Akademik kadro atama işlemlerinin (profesör, doçent, doktor öğretim üyesi, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi) yürütülmesi,
  • Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği kapsamındaki atama işlemlerinin yürütülmesi,
  • Milli Eğitim Bakanlığı bursu ile 1416 sayılı Kanun uyarınca yapılan atama işlemlerinin yürütülmesi,
  • Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ve Öncelikli Alanlar kapsamındaki atama işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 60/b maddesi uyarınca yapılan atama işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 34'üncü maddesi uyarınca yapılan yabancı uyruklu öğretim elemanı atama işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 35'inci maddesi uyarınca yapılan atama işlemlerinin yürütülmesi,
  • Öğretim elemanlarının idari görev (dekan, müdür, bölüm başkanı vb.) atama işlemlerinin yürütülmesi,
  • Açıktan ve naklen atanan öğretim elemanlarının işe başlama işlemleri ile ayrılan öğretim elemanlarının işten ayrılma işlemlerinin yürütülmesi,
  • Fakülte, Yüksekokul ve Enstitülerde görev yapan öğretim elemanlarının terfi işlemlerinin yürütülmesi,
  • Süreli olarak atanan öğretim elemanlarının görev süresi uzatma işlemlerinin ve takibinin yapılması,
  • Öğretim elemanlarının diğer kurumlarda geçen hizmet sürelerinin değerlendirmelerinin yapılması,
  • Askerlik görevini yerine getirmek üzere izinli olan öğretim elemanlarının işlemlerinin yürütülmesi,
  • Öğretim elemanlarının ücretsiz izin onay işlemlerinin yürütülmesi,
  • Öğretim elemanlarının emeklilik işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Üniversite Yönetim Kurulu'na teklifte bulunulması ve ilgili belgelerin hazırlanması,
  • Talepte bulunan personel için pasaport işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 31'inci, 36’ıncı, 40/a, 40/c ve 40/d maddeleri kapsamında ders görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 33'üncü maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 37'nci maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 38'inci maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 39'uncu maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 40/b maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 13/b-4 maddesi uyarınca yapılan görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 2547 sayılı Kanun'un 58’inci maddesi uyarınca döner sermaye kapsamındaki görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • TUS Zorunlu Rotasyon Eğitimi görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • Personel özlük hakları kapsamındaki bilgilerin Personel Bilgi Sistemine girilmesi ve takibinin yapılması,
  • Diğer kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları ile yazışma yapılması.


İdari Personel Özlük İşleri;

  • Personel alım ilanlarının hazırlanması, yayımlanması ve takibinin yapılması,
  • İdari kadro atama işlemlerinin (KPSS, 2828 sayılı Kanun, 3713 sayılı Kanun vb.) yürütülmesi,
  • Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının yapılması ve kazanan personelin atamalarının gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
  • Naklen atanacak personelin muvafakat yazışmalarının yürütülmesi,
  • 4046 sayılı Kanun'un 22'nci maddesi uyarınca özelleştirilme programına alınan ve özelleştirilen kurumlardan Üniversitemize naklen atanmak isteyenlerin taleplerinin değerlendirilmesi,
  • 3413 sayılı Kanun uyarınca Korunmaya Muhtaç Çocukların atamaları ile ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
  • 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu’na göre gelenlerin kadroları ile ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
  • 657 Sayılı Kanun’un 53’üncü maddesi uyarınca özürlü personel atamaları ile ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesi ve takibinin yapılması,
  • İdari personel terfi işlemlerinin düzenli olarak yürütülmesi takibinin yapılması,
  • Hizmet değerlendirme ve intibak işlemlerinin yapılması,
  • Tahsil durumu değerlendirme işlemlerinin yapılması,
  • İdari personelin istifa, ücretsiz izin, askerlik hizmetleri ile ilgili onaylarının alınması ve takibinin yapılması,
  • Mazeret izni, yıllık izin, yurtdışı izni ve hastalık raporları ile ilgili işlemlerin yürütülmesi, yazışmalarının ve takibinin yapılması,
  • Talepte bulunan personel için pasaport işlemlerinin yürütülmesi,
  • İdari personelin emeklilik işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Naklen ayrılan idari personelin nakil yazışmalarının yürütülmesi,
  • İdari personel terfi cetvellerinin tutulması ve takibinin yapılması,
  • Üniversitemiz idari personeline ait İş Güçlüğü, İş Riski, Temininde Güçlük Zammı ve Mali Sorumluluk Tazminatı Resmi Gazetede yayınlanan oranlara göre, I-II-III sayılı cetvellerin düzenlenmesi, onaylanması ve dağıtımının yapılması,
  • Başkanlıkça yapılan tahakkukların Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına iletilmesi,
  • 2547 sayılı Kanun’un 13-b/4 maddesi uyarınca yapılan idari personel görevlendirme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 657 sayılı Kanunun 89’uncu maddesi uyarınca görevlendirilme işlemlerinin yürütülmesi,
  • 657 sayılı Kanunun 86’ncı maddesi uyarınca vekaleten görevlendirilme işlemlerinin yürütülmesi,
  • Personel özlük hakları kapsamındaki bilgilerin Personel Bilgi Sistemine girilmesi ve takibinin yapılması,
  • Sözleşmeli personelin yeni mali yıllar için hizmet sözleşmesinin hazırlanması ve imza sürecinin tamamlanması,
  • 7433 sayılı Kanun kapsamında üç yıllık çalışma süresini tamamlayan sözleşmeli personelin kadroya geçiş işlemlerinin yapılması,
  • Adaylık süresini dolduran aday memurların asalet tasdik işlemlerinin yapılması,
  • Diğer kamu kurum ve kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları ile yazışma yapılması.